Välkommen som medlem i Limhamns Yacht Club

Vi har vår klubbstuga här i Limhamns Småbåtshamn där du träffar många medlemmar och nya vänner.
Klubbstugan är tillgänglig för alla medlemmar och deras gäster men kan inte bokas. Alla ska alltid ha tillgänglighet. Vi har läsk i kylen för en billig peng.

Nyckelkort och medlemskort
Som medlem kan du deponera 150 kr för eget nyckelkort till klubbhuset. Kortet laddas av Jörgen efter betald deposition. Avtala tid med Jörgen för uthämtning av kortet på 0761 424 203.

Kepsar & pikétröjor
Vi har fina pikétröjor med broderat klubbmärke i flera olika färger och storlekar. Finns även keps med klubbmärke. Ett trevligt sätt att visa klubbtillhörighet.

Klubbmärke & vimpel
Som ny medlem får du klubbmärke och vimpel att sätta upp på din båt. Ett bra sätt att synas i andra hamnar och på havet (gäller bara båtägare).

På hemsidan, Facebook och via nyhetsmejl informerar vi våra medlemmar om kommande aktiviteter och annat som händer i klubben

Historia och Småbåtshamnen
Klubben bildades 1991 där vi är en av tre klubbar. De tre klubbarna är aktieägare med lika andelar där styrelsen består av sex ordinärare ledamöter och tre suppleanter. Hamnbolaget har arrendeavtal med Malmö Stad angående drift och underhåll av hamnen och drivs på affärsmässiga grunder.